Lótusz

Lótusz

10 dolog, amit az édesanyámtól tanultam

2016. november 07. - Lótusz_blogger

Elmesélem nektek, mi az a 10 dolog, amit megtanultam anyukámtól. Mert ő a legfontosabb az életemben! Ezért írtam neki egy levelet, de előbb nektek mutatom meg, neki ez meglepetés lesz! :)

 

Kedves Anya!

Bár nálunk az érzelmek kimutatása elég nehezen megy, biztos vagyok benne, hogy a ritkán előforduló nézeteltérések ellenére is a családtagok szívük mélyén ragaszkodnak egymáshoz, és azt is tudom, hogy amikor baj van, számíthatunk egymásra. Ahhoz, hogy ez így legyen Te kellesz! Legalább 10 olyan dolgot tudok felsorolni, amit tőled tanultam és az életben jóra tudom fordítani.

1. Kedves vagy! Mivel tanárként dolgoztál, a gyerekekhez, és a felnőttekhez is ugyanolyan empátiával és türelemmel fordulsz.

2. Rendszerető vagy! Nem az a fajta, aki pedáns és ha a szőnyeg rojtjai nem teljesen párhuzamosak, akkor már kitör a világháború, hanem egészséges keretek közt.

3. Gondoskodó vagy! Először is köszönöm, hogy felneveltél és még most, felnőttként is támogatsz, segítesz, meghallgatsz és törődsz velem. Apát is elviseled, minden rigolyájával és rendetlenségével, minden egyes napon, mint egy anyuka, a gondját viseled. De ilyen vagy bármelyik más családtaggal, aki elmegy hozzád.

4. Beosztó vagy! Sosem voltunk gazdagok, de azt tudom, hogy tőled/tőletek mindent megkaptam. Sokat is dolgoztatok, de azért szerencsére, velünk gyerekekkel is foglalkoztatok. Főleg te. És mindig kaptunk tőled valami figyelmességet, még akkor is, amikor nem érdemeltük meg a húgommal.

5. Kreatív vagy! Nagyon jó a kézügyességed és megtanítottad, hogy a kézzel készített, egyedi ajándék sokkal többet ér, mint bármilyen méregdrága bolti vacak. Mert abban benne van a szívünk minden szeretete, az időnk és az odafigyelésünk a másikra.  

6. Szereted az ünnepeket! Amint már említettem, kreatív vagy és szeretsz is kézműveskedni. Ugyanakkor azt is tudod, hogy egy icipici ünnepet is fel lehet dobni néhány kis aprósággal, figyelmességgel. Sosem feledkezel meg senkiről, próbálsz mindenkit boldogabbá tenni.

7. A fájdalmat zokszó nélkül viseled! Átestél már néhány súlyosabb betegségen, de tőled még soha egy panaszszót nem hallottam, hogy mennyire fáj, vagy rossz. Ellentétben velem. Én nehezen viselem a fájdalmat. Amikor nehéz napom van, mindig te jutsz eszembe, és a Nospa, amit ilyenkor (amíg otthon éltem) az asztalomra készítettél.

8. A vásárlás nagymestere vagy! Bár sosem erőszakoltad ránk, hogy megtanuljunk főzni, azért, miközben segítettünk, sikerült ellesnünk a konyhai fortélyaidat. És azt is, mit, hol, hogyan és mikor vásároljunk a zöldségekből-gyümölcsökből és a húsokból. Illetve, azt is, hogy lehet pár száz forintból többfogásos, változatos és finom étkeket előállítani. Nekem mindig a Te főztöd lesz a legfinomabb!

9. Következetes vagy! Sosem felejtem el, hogy egyszer, gyermekkorunkban  mikor rosszak voltunk és nem akartuk szót fogadni, azt mondtad, hogy ha nem pakolunk össze a szobánkban fél órán belül, akkor fogod és az összes játékunkat kidobod. És mi nem pakoltunk össze fél óra múlva... Már csak azért se. Erre te hoztál egy nagy szemeteszsákot és beletettél mindent. És kivitted a kukába... Aztán nemsoká jöttek a kukások és kiürítették a kukát. Ekkor a húgom és én oltári bőgésbe kezdtünk, hogy odalettek a kedvenc játékaink. Néhány napig meg is hagytál minket ebben a hitben. Ameddig megtanultuk és elfogadtuk, hogy a cselekedeteinknek következményei vannak. (Szerencsére azt hiszem, úgy egy hét múlva visszaadtad a játékokat, amiket valahol jól eldugtál.)

10. Szeretet. Te megmutatod, hogy mindent és mindenkit lehet szeretni: elsősorban azokat, akik a családod - őket, bármilyen hisztisek is (pl. én :-) ), vagy akaratosak, vagy elesettek, te mindenkit szeretsz. Mindenkiről gondoskodsz és mindenkihez van egy-két jó szavad. Mert szeretet van benned és ezt tovább is adod.

Köszönöm, hogy vagy nekem! :)

És te mit tanultál az édesanyádtól? Ha van kedved, írd le kommentbe!

A bejegyzés trackback címe:

https://lotuszlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr3116333246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása