Ugye te is hallottál már a japánok szeszélyeiről, őrült hóbortjairól. Az egyik ilyen hóbortjuk a kabala, egy kicsit kibővítve, a "Jurukjara". Ez egy japán kifejezés, amit kabalaként fordíthatunk. Ezek a karakterek nem öncélúak, hanem turisztikai jelentőségük van. Meglepődtél? Japánban saját kabalája van a cégeknek, szervezeteknek és a régióknak is. A kabalák jellemző vonása: aranyosak, gyerekesek, és a rajta található motívumok a régióra jellemzőek. A kabalák célja, hogy erősítsék az ott élő/dolgozó emberek összetartását, és megmutassák a más régióból, országból érkezőknek, hogy mennyire büszkék a lakhelyükre.
Ezek a kosztümös karakterek (kigurumi) promóciós rendezvényeken és fesztiválokon is jelen vannak. A Jurukjara-üzletág Japánban 2012-ben 16 milliárd dolláros forgalmat bonyolított.
Népszerűbb jurukjarák közé tartozik Kumamon és Funassyi, akiket egész Japánban ismernek.
Ezek a kabalák ugyanúgy közlekednek, jönnek-mennek az utcán. Erről láthatsz az alábbiakban cuki életképeket.
Képek forrása: demotivateur.fr