Lótusz

Lótusz

Elronthatatlan bögrés túrógombóc?

2014. augusztus 27. - Lótusz_blogger

Hát. Egy kis csúsztatással igen. :)

3

8

Igazából inkább kanalasnak mondanám, mert mindent evőkanállal kell kimérni hozzá. :)

Hogy lett ez a túrógombóc az egyik kedvencem?

Néhány évvel ezelőtt együtt éltem egy pasival, akinek ez volt a kedvence. Mivel akkor eléggé kezdő háziasszony voltam, a pasi anyukája (nehogy éhen haljon a pici fia), megadta ezt a receptet. De tényleg, ennél egyszerűbb, gyorsabb és finomabb kaját nemigen tudok elképzelni.

Mitől elronthatatlan? Mivel azért az idő múlásával belejöttem a főzőcskézésbe, általában recept nélkül főzök. Szemrebbenés nélkül ránézésre állítom össze a kajákat (gyűlölöm a recepteket, amiben megmondják mit, mennyit és mikor tegyél a kajába), kivéve ezt az egyet. Mert ez így tökéletes. Bár egy kolléganőmnek sikerült elrontania, mert túl jót akart vele (szódabikarbónát is tett bele, hogy jobb legyen:( ) . Hát ezt inkább nem kellett volna, mert szétment az egész.

Naszóval, ha ezt a receptet követitek, akkor tényleg tökéletes gombócokat kaptok!

Elronthatatlan túrógombóc

Vigyázat, se nem paleo, se nem diétás. Csak egyszerűen isteni finom!

 Hozzávalók:

¼ kg túró; 3 evőkanál gríz; 1 evőkanál liszt; 2 tojás; 1 csapott mokkáskanál só; (én citromot szoktam belereszelni, meg egy vaníliás cukrot)

A fenti hozzávalókat összekeverjük egy tálban (szerintem kapásból kezdhetitek dupla adaggal). Én vagy reggel összekeverem, vagy előtte este, mert úgy még sokkal de sokkal jobb az állaga, de ha azonnal készíted úgyis nagyon jó.

Forrásban lévő sós vízben főzd ki a gombócokat. (Addig kell főzni, amíg fel nem jön a tetejére.)

Közben pirítsd meg a zsemlemorzsát, és a megfőtt gombócokat forgasd meg benne!

Tálald tejföllel és porcukorral (én össze szoktam keverni a kettőt és úgy öntöm rá).

Jó étvágyat kívánok!

5

4

2

A bejegyzés trackback címe:

https://lotuszlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr9816331640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éva Bartáky 2014.09.01. 01:55:18

Köszi a receptet biztos ki probálom mert nem mindig sikerül.

Lótusz 2014.09.01. 06:25:33

Nagyon szívesen! :) Ha így készíted, biztos nem rontod el!

MaryKruz 2015.03.22. 17:50:19

:)
süti beállítások módosítása