Lótusz

Lótusz

Egy mondat, amivel megmentheted a házasságod!

2015. augusztus 29. - Lótusz_blogger

Richard Paul Evans, amerikai író-pszichológus egy mondattal mentette meg a házasságát.

Kezdjük az elején. Richard lányával beszélgetett nemrégiben a családról, a kapcsolatokról. Ekkor mesélte neki Jenna az alábbiakat: "Amikor kisgyermek voltam, mindig attól féltem, hogy elváltok. Amikor betöltöttem a 12. életévemet, már inkább erre vágytam. Jobbnak éreztem volna, mint a folyamatos kiabálást."

Richard ezt meséli:

"Kerivel, a feleségemmel éveken át veszekedtünk. Néha elgondolkodtam azon, hogy hogyan is házasodtunk össze, pedig nagyon ellentétes a személyiségünk. Minél tovább éltünk együtt, annál nehezebben ment az együttélés. A gazdagság és a hírnév nem segített ebben, sőt! Egyre nehezebb volt. Minél többet veszekedtünk, annál inkább eltávolodtunk egymástól és a szívünk megkeményedett. Azt hittük, hogy a béke már sosem költözik vissza az otthonunkba.

Épp egy turnén voltam, amikor Kerivel ismét hatalmasat veszekedtünk telefonon. Teljesen tehetetlennek, magányosnak és tompának éreztem magam.

Ekkor Istenhez fordultam. Csak álltam a zuhany alatt és kérdések kavarogtak bennem. Volt, hogy ordítottam a tehetetlenségtől, de volt, hogy magamba roskadtam. A szívem mélyén tudtam, hogy Keri, a feleségem jó ember. Úgy gondoltam, hogy én is jó ember vagyok. És bár a válás gondolta elborzasztott, az együttélés már elviselhetetlenül fájdalmas volt. Miért vettem el ezt a nőt, aki ennyire nem illik hozzám? Miért nem akar megváltozni?

A végén a földre rogytam és zokogtam. Ha ő nem változik, akkor majd én! Másnap, mikor hazaértem, a feleségem hidegen fogadott. Éjjel együtt feküdtünk a hitvesi ágyban. Egymáshoz oly közel és mégis fényévekre. És akkor megértettem, hogy mit kell tennem!

Másnap reggel, még az ágyban fekve, megkérdeztem Kerivel:

- Hogyan tehetem jobbá a napodat? - Keri dühösen nézett rám.

-Mi??

- Hogyan érhetem el, hogy jobb legyen a napod?

- Sehogy! - csattant fel - miért kérdezed?

- Azért, mert komolyan tudni szeretném, hogy mivel tehetem jobbá a napod?

Cinikusan rámnézett: Tényleg csinálni akarsz valamit? Akkor mosogass el!

A feleségem teljesen feldühödött. Én nyugodtan azt mondtam: Jó! - elmosogattam.

Másnap megint megkérdeztem: Mivel tehetem jobbá a napod?

A válasza egyszerű, de határozott volt: Takarítsd ki a garázst!

Vettem egy nagy levegőt, és ahelyett, hogy felemeltem volna a hangom (ahogy a feleségem számított rá), annyit mondtam: Jó. Felálltam és a következő két órában kitakarítottam és elpakoltam a garázsban. Keri nem tudta, mit gondoljon. Aztán másnap reggel megint feltettem a kérdést:

- Mivel tehetem jobbá  napod?

- Semmivel! - válaszolta Keri. Nem tehetsz semmit és hagyd ezt abba!

Azt feleltem: - Nem lehet, mert megfogadtam: minden nap megkérdezem, mivel tehetem jobbá a napod?

- Miért csinálod ezt?

- Mert drága vagy nekem! És a házasságunk is drága nekem.

Aztán másnap is megkérdeztem. És másnap is, és azután is. Majd a második hét közepén csoda történt. A kérdésemre Keri szeme megtelt könnyel és sírni kezdett. ekkor a feleségem ezt mondta: Kérlek, ne tedd fel többé ezt a kérdést nekem. Nem veled van baj, hanem velem. Tudom, hogy nehéz velem. nem értem, miért maradtál még mindig velem?

Gyengéden felemeltem az állát és a szemébe néztem.

- Mert szeretlek - mondtam. - Hogyan tehetem jobbá  a napod?

- Nekem kellene ezt kérdeznem tőled! - mondta.

- Kellene, de nem most. Most én akarok változni. Tudnod kell, hogy milyen sokat jelentesz nekem!

- Kérlek bocsáss meg, amiért így viselkedtem veled!

- Szeretlek.

- Én is szeretlek! - mondta.

- Hogyan tehetem jobbá  a napod?

Keri gyengéden nézett rám: - Lehetne, hogy együtt töltsünk egy kis időt? Csak te  meg én.

- Nagyon szeretném! Ezután még egy hónapig minden nap megkérdeztem. És a kapcsolatunk megváltozott. Ezután már a feleségem kezdte kérdezni tőlem: - Mit szeretnél, mit tegyek? Hogyan lehetnék jobb feleséged?

A köztünk lévő fal leomlott. Egyre többet beszélgettünk, mindent megbeszéltünk egymással. Soha többé nem veszekedtünk. Ez idő alatt megértettem, hogy a mi történetünk illusztrálja a házasság legfontosabb leckéjét. A kérdést: HOGYAN TEHETEM JOBBÁ A NAPOD? minden kapcsolatban mindig fel kellene tenni. Bár a szerelmes regények arról szólnak, hogy "boldogan éltek, míg meg nem haltak"... De az igazi munka csak ezután kezdődik.

Valójában az életben a szeretet nemcsak abból áll, hogy jót akarunk a másiknak. Az igazi szeretet, nemcsak az, hogy a másik ember másolatai legyünk. A legfontosabb: fejleszteni magunkat, gyakorolni a szeretetet, a türelmet és a gondoskodást.

Nem akarom azt mondani, hogy a mi tapasztalatunk Kerivel minden párnál működik. De azt igen, hogy a válás határán minden párnak érdemes megpróbálnia. Én végtelenül hálás vagyok ezért a kérdésért, mely megmentette a házasságomat, a családomat. Hálás vagyok, hogy reggel ezt kérdezhetjük egymástól:

Hogyan tehetem jobbá a napodat?

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=Pfwo6TFvY_A[/embed]

Olvass még Richard Paul Evanstól: ITT.

Fordítás: saját

adme.ru

A bejegyzés trackback címe:

https://lotuszlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr3916332312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rita Baloghné Tóth 2015.08.30. 15:25:50

Sajnos nekem ez már késő, a férjem elhagyott 30 év házasság után! Most a túlélésért küzdök!

Lótusz 2015.08.30. 16:36:10

Sajnálom és sok erőt kívánok! Próbáld meg túltenni magad rajta! Próbálj valami új célt kitűzni, ami lefoglalás, és amiben örömöd leled! Kitartást kívánok! Áldás!

Rita Baloghné Tóth 2015.08.30. 17:38:01

Kedves Lótusz! Köszönöm! Sajnos az baj az volt, hogy a férjem végig azt mondta, hogy minden rendeben van és a lányom eljegyzése után egy héttel, pakolt össze egy gyönyörű nyaralás után!Két hónapja próbálkozom, de eddig nem nagy sikerrel, de köszönöm a biztató szavakat! Rita

Lótusz 2015.08.30. 18:43:20

Kedves Rita! Akkor ne add fel, hátha még sikerül újra összejönnötök. Szorítok, hogy minden jól alakuljon! :)

Rita Baloghné Tóth 2015.08.30. 18:50:36

Sajnos azóta elköltözött minden ruháját elvitte és százszor elmondta, hogy kiszeretett belőlem 30 év után és már landolt is egy harmadiknál! Én már csak túlélni szeretnék, mert elviselhetetlen fájdalmat érzek, főleg azért, mert én tökéletesen megbíztam benne és elhittem minden szavát és cselekedetét! A környezetünk is csak csodálkozik, mert mi voltunk a "MINTA" pár és én rózsaszín ködben éltem! Köszönöm, hogy ennyi figyelmet fordítottál rám nagyon jól esett!

Lótusz 2015.08.30. 18:57:16

Nagyon szívesen! :) Nem tudom, hívő vagy-e, de szeretettel ajánlom ezt a bejegyzést: http://lotusz.cafeblog.hu/2015/05/07/majus-honap-kedvelt-szentje-szent-rita-a-lehetetlen-kivansagok-teljesitoje/ Szent Rita segít! :) Lótusz

kicsizsike 2015.08.30. 19:36:29

Kedves Lótusz!Szerintem ilyen a mesében van. Én már túl vagyok azon amit Rita irt. 35 év, és akármit próbáltam, a szerető erősebb volt. Rózsaszin köd, minta pár, és mégis. Ezért amikor ilyeneket olvasok, szép-szép, de nem hiszek benne. Üdv

Lótusz 2015.08.30. 20:18:27

Nagyon sajnálom, hogy feladtad :(. A változás mindig bennünk kell, hogy kezdődjön! Lótusz

Péter Imre 2015.08.30. 20:33:29

Ebből a szép történetből kimaradt a legfontosabb: A DÖNTÉS jelentősége! Hogy valaki eldönti, hogy a szeretet és a kitartás mellett dönt, hogy nem adja fel amíg rajta múlik, hogy MINDENT megtesz amit emberileg lehet. Szembenéz a nehézség útjával és a probléma megoldása mellett dönt! Ez egyúttal elfogadás és befogadás, ami egy női minőség. A szeretet e nélkül nem életképes! EZ DÖNTŐ! A DÖNTÉS képessége! Eldönteni, hogy magunkon változtatunk és átlépjük benső korlátainkat! Végül is MINDEN a BENSŐ KORLÁTAINK ÁTLÉPÉSÉRŐL SZÓL! Sokan mondták már, hogy a szeretet útjának a választása nem más, mint egy DÖNTÉS! Erre nem mindenki képes még, de egyre többen felismerik! Lehet, hogy az egyik fél képes rá, de előfordul, hogy a másik túl gyenge, vagy akkora terheket hozott lelkében, hogy még nem képes feloldódni egy nagy szeretetben sem. Akkor a kapcsolat nem életképes tovább az életük ezen fázisában. A szeretet megvalósítása MINDIG önmagunk teljes átadásával, és az énünkről való lemondással történik, ami nem azonos önmagunk feladásával vagy elvesztésével! Sőőőt Nem egyszer megtörtént életemben, nem pont ezzel, de hasonló mondatokkal, kitartóan szavakkal és tettekkel a szeretetet és a kitartást mutattam. Nem egyszer elértem, hogy végül a másik nem tudott a szeretet elől „kitérni” és elsírta magát. Majd elmúlt, mintha mi sem történt volna, olyan tudatkimaradás jellegűen, és minden folytatódott.

Lótusz 2015.08.30. 20:35:30

Nagyon köszönöm a véleményed! :) Lótusz

kendralinx 2015.08.31. 12:06:06

Rita Baloghné nem volt őszinte veled a férjed, ha ezt egy csodás nyaralás után megtette és csalt. GYáva volt nem állt eléd ,már az elején és azt mondta volna hogy baj van. Nem, ő ugyanazt csinálta mint ma már a legtöbb ember, hogy pótolható mindenki és ha valami nem tetszik akkor le kell cserélni nem megoldani szeretni stb.. az ilyen embert hagyni kell elmenni, közhelyesnek tűnik de jobban jártál így, jobbat kapsz idővel. Kinyílt előtted egy új lehetőség, én is váltam el és azóta új életem van. De ez az írás felébresztett hogy mik a hibák bennem.

Rita Baloghné Tóth 2015.08.31. 14:23:56

Kedves Kedralinx! Teljesen igazad van,de ettől még nagyon hiányzik 23 éves korunktól voltunk együtt és mindig azt mutatta, hogy minden rendben van, és ami nagyon fáj, hogy a lányunk eljegyzése után egy héttel lépett azóta a lányom hol akar esküvőt, hol nem. Teljesen kétségbe van esve, a fiamban pedig összeomlott egy apa és egy családkép! Most itt tartunk, ő éli a világát, mi meg romokban! Köszönöm a hozzászólásodat!

Rita Baloghné Tóth 2015.08.31. 14:32:09

Kedves Imre Péter! Igen kimaradt a döntés jelentősége, ő egyedül döntött ezt a mai napig hangoztatja. Nekem lehetőségem volt, hogy bármin is változtassak, mert addig semmit nem szólt, amíg el nem költözött és azóta se mond egy ép értelmű magyarázatot, hogy miért! Igazából szóba sem áll velünk!Egyetértek veled, hogy az ő lelke valóban tele volt terhekkel és nem tudott feloldódni! Egyenlőre az igazság felismerése nem segít rajtam, teljesen a padlón vagyok és a légy erős és mutasd meg mondatokkal egyenlőre nem tudok magamon segíteni, de köszönöm, hogy ilyen szépen írtál, hasonlóan gondolkozom én is.

kendralinx 2015.08.31. 16:08:41

Nekem az a határozott megérzésem, hogy voltak jelek csak nem vetted észre, a lányod meg persze hogy hol akar esküvőt hol nem magát okolja tudat alatt, a fiad meg hát példaképként ismerte és rájött hogy rosszat választott, persze hogy éli világát kapu zárási pánik de majd vissza akar jönni amikor már késő lesz. Most nem látod, de később látni fogod a miértet.

rebarbara 2015.08.31. 21:41:32

Szerintem túl egyszerű lenne,ha egy válás előtt lévő pár,ennyitől megbékélne egymással,és menne minden úgy mint a moziban. Kevés olyan ember lehet,akit meghatna a másik emberből áradó szeretet!

Lótusz 2015.08.31. 21:49:41

Azért, mert te nem hiszel benne, a szeretet mégis sokmindent legyőz és megold! Lótusz

rebarbara 2015.08.31. 22:01:53

Lótusz! Nálad működik? Neked is van ilyen történeted?

Lótusz 2015.08.31. 22:11:33

Kedves Rebarbara! Nagyon jó kérdés. Történt már hasonló pozitív dolog az életemben. Megírom majd, köszi, hogy rákérdeztél! :) És veled történt már hasonló? L.

rebarbara 2015.08.31. 23:23:36

Lótusz! Velem,hál Istennek nem történt még efféle dolog. Válaszaidból ítélve,Te elég tapasztalt lehetsz ezen a téren. Gondolom személyesen Veled is történt ez az! Érdekel,hogy hogy lehet valaki ennyire önzetlen,jóságos!?

Lótusz 2015.09.01. 10:00:49

Kedves Rebarbara! A kérdésed elgondolkodtatott.... És az alábbi cikkel válaszolok rá: http://lotusz.cafeblog.hu/2015/09/01/hogyan-szeress-jol/ Üdv: Lótusz :)

Morkoff Ivan 2015.09.01. 18:30:34

Ha a ferjem nem rugdos meg vagy nem ver meg mar jo a napom...el vannak kenyeztetve az emberek ...

kendralinx 2015.09.21. 16:40:08

VAn igen is hogy vissza tudod fordítani a rosszat és javul a kapcsolat attól függ mit hiszel. Ha akarod megjavul ha akarod nem tőled függ.

kendralinx 2015.09.21. 16:40:40

Ja és saját tapaszalat

kendralinx 2015.09.21. 16:42:05

tényleg van ilyen hogy változhat az egész

encibab 2016.11.23. 19:14:33

Éppen egy ilyen folyamat kellős közepén állunk. Küzdünk "keményen" egymásért, figyelemmel, szeretettel. Nem mondom hogy könnyű! Nehéz, de látjuk a célt. És kedves Lótusz! Csak megjegyzem, mint egy "égi jel" kaptunk ajándékba egy Szent Rita medált. Hát nem érdekes?

Lótusz 2016.11.23. 19:24:58

Kedves Edit! Ez csak jót jelenthet! :) Szorítok Nektek! <3

encibab 2016.11.24. 17:05:56

KÖszönöm a biztatást. És meg vagyok győződve róla, hogy bárhogy is végződik egy ilyen történet, ha az ember minden energiáját,hitét, szeretetét beleadja egy kapcsolat megmentésébe, és ha mégsem sikerül,már akkor is "győztesként" megerősödve fog kikerülni. De a kapcsolat"győzelméhez" mindenképpen két ember kell. A szeretetet nemcsak adni- hanem befogadni is kell.
süti beállítások módosítása