Lótusz

Lótusz

A nátha és az influenza legősibb gyógymódja

2015. december 13. - Lótusz_blogger

A nátha és az influenza legősibb gyógymódja: inhalálás.

Ebben a nyálkás, hideg időben bárki könnyen megfázhat: a buszra felszállok, fűtenek - leizzadok. Aztán 10 perc múlva leszállok és a rámizzadt ruhában megfázok. Ja és közben a tömegközlekedésen legalább három utas adja elő a szólóját: az egyik köhécsel,a másik tüsszög, a harmadik meg a száján keresztül veszi a levegőt, mert az orra be van dugulva.

Naszóval, kicsit én is ki voltam dőlve, és bevásároltam mindenféle vény nélküli gyógyszert. De minek? Amikor már akár egy hete benne vagyok a bacikban, akkor szokott eszembe jutni a gőzölés. Pofonegyszerű, olcsó és nagyon hatásos gyógymód: gőzölés.

Egy, másfél liter vizet forraljunk fel egy széles lábosban. Forrás közben tegyél bele egy marék gyógynövényt - én kamillát szoktam. És még 1-2 percig forraljuk (a lábas fedelét tedd rá).

Keríts egy nagy törölközőt, és inhalálj. Minél forróbb, annál jobb! Én úgy szoktam, hogy egyszer betakarom magam, szippantok olyan 8-10-et, aztán kibújok. Ezt ismétlem 5-10- szer.

Tehetünk még a vízbe egy-két evőkanál szárított kakukkfüvet, amely ugyancsak nyákoldó, köhögés csillapító hatású. Hatásos lehet még a zsálya, amely antibakteriális, gyulladáscsökkentő, s szintén 1-2 evőkanálnyi kell belőle.

Használhatunk még tengeri sót, ebből két evőkanálnyit tegyünk bele. A nyálkahártyákat tökéletesen tisztítja, az eldugult orr új életre kel a segítségével. Ha hagymát főzünk a vízbe, egy-két fejet, az fertőtlenít. Illóolajat is csepegtethetünk a vízbe, az eukaliptusz, a teafa, a menta, a fenyőtű, a zsálya, a levendula egyaránt remek hatással van a szervezetünkre ilyenkor.

Leginkább este jó csinálni, reggelre sokkal jobban fogod érezni magad!

Egészségedre!

Áldás! Lótusz (Facebook)

A bejegyzés trackback címe:

https://lotuszlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr5716332534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása