Lótusz

Lótusz

Gájer Bálint - a zenéről, a pályájáról mesél

0001. december 03. - Lótusz_blogger

A Dal döntőjét az MTVA Stúdiójában tölthettem, Gájer Bálint készülődését végigkísérve. Fantasztikusan sikerült az a nap a backstage-ben.

Ahogy a Facebookon láthattátok, több fotót is posztoltam a Lótusz Cafeblogra. Ritkán szoktam ilyet tenni, de most nyomós okom volt rá! Az a megtiszteltetés ért, hogy A Dal döntőjét Gájer Bálint mellett izgulhattam végig! Közben kérdésekkel lehetett Őt ostromolni!

ő

Hogyan kerültél kapcsolatba a zenével, honnan indultál?

Gájer Bálint: Az édesapám is zenész, innen a legelső kapcsolatom. Egyébként jó hangi adottságokkal születtem, de szerettem volna képezni magam. 10 éves koromtól a Marcali Városi Zeneiskolában tanultam, ütőhangszereken játszani.

2001-től a Dr. Lauschmann Gyula Zeneművészeti Szakközépiskola jazz szakán tanultam Pély Barnabásnál és Pocsai Krisztinánál.

Felsőfokú végzettséget jazz szakon szereztem a Liszt Ferenc Művészeti Egyetem jazzének, előadóművész,- tanár szakon.

Hogyan jutottál el idáig?

G.B.: 1994-ben (14 évesen – szerk.) alapítottam meg első együttesem, a Marcato Ütőegyüttest, melynek 10 évig voltam tagja. 1996-ban a Balaton M&K Fúvószenekar dobosa lettem. 2010 októberében jelent meg a Group’n’Swing együttes bemutatkozó albuma, a második albumunkat 2012-ben adták ki. Én voltam az együttes baritonja. 2015-ben szólókarrieremet szeretném építeni. Ezért is jelentkeztem A Dalba.

Mely sikereidre vagy büszke?

G.B.: A 2009-ben a III. Jazzy Jazz Dalversenyen a “Legjobb férfi énekes” díját nekem ítélték oda és 2013. rendkívül mozgalmas és sikeres év volt: a Group’n’Swinggel fonogram díjat kaptunk a második albumunkért. A 2013-as The Voice című televíziós tehetségkutató másodikként is nagyon sokat segített a pályámon, de nagyon büszke vagyok a 2013-ban nekem ítélt, a “Legelegánsabb zenész” díjra is.

Milyen zenét szeretsz? Kik a kedvenc előadóid?

G.B.: A swinget Frank Sinatra zenéje kedveltette meg velem, de szeretem még Stevie Wonder, John Legend, Harry Conick Jr. zenéjét is. Michael Bublé, Jamie Cullum pedig a mai napig ihletet adnak. és az ő zenéjüket hallgatva ért meg bennem az elkötelezettség a stílus iránt. Egyébként is a swing egy nagyon kevéssé lefedett területe a magyar popzenének.

Mesélj A (te) Dal(od)ról!

G.B.: Szeretem a közönséget, a koncerteket. Tudatosan építem fel a műsort, fokozatosan vonom be a közönséget.A Dal nem az előadók versenye, hanem a daloké, és nagyon nehéz egy dallal felrobbantani a színpadot. Tökéletes showt terveztem és ez sikerült is.

Mi az, ami erőt ad Neked, van-e valami kabalád, rítusod fontos megmérettetések előtt?

Nem hiszek semmiféle felsőbb erőben. Abban hiszek, hogy ha az ember mindent megtesz a sikerért, beleteszi a munkát, az energiát, akkor sikert érhet el. Kabalám éppen ezért nincs. Igyekszem mindig maximálisan felkészülni és minden produkciót a lehető legprofibban előadni.

“A Dalban is hosszas tervezéssel és tökéletes kivitelezéssel állítottuk össze a táncot, a hátteret, mindenre aprólékosan odafigyelve.”

 Köszönöm a lehetőséget! Csak így tovább, Mr. Swing!

Kövess a FACEBOOK-on is!

A bejegyzés trackback címe:

https://lotuszlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr5516330844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása