Lótusz

Lótusz

Kis utak - kis dolgok szentje: Lisieux-i Szent Teréz

2015. június 12. - Lótusz_blogger

Szent Teréz a "kis utak-kis dolgok" szentje. Ő egyben a virágtermesztők és virágárusok védőszentje is. A rózsák az ő jelképei. Lisieux-i Kis Szent Teréz (1873–1897) kármelita nővér, egyházdoktor, a missziók védőszentje.

 

Kis Szent Teréz rövid földi életében teljesen Istennek szentelte magát, mindvégig a tökéletes szeretet elérésére törekedett, és arra, hogy megmentse a bűnös lelkeket. „Ami engem illet, a tökéletesség elérésében nem ismerek más eszközt, mint a szeretetet… Te tudod, ó, én Istenem, hogy sohasem kívántam mást, mint Téged szeretni, nem törekszem más dicsőségre.” Tisztában volt azzal, hogy egyedül nem képes felemelkedni a tökéletes szeretet szintjére, ehhez szüksége van a szeretet-Isten segítségére is: „… én soha nem tudnám úgy szeretni a nővéreimet, ahogyan te szereted őket, ha csak Te magad, ó én Jézusom, nem szeretnéd őket tovább énbennem. Igen, érzem, hogy mikor szerető szívű vagyok, egyedül Jézus cselekszik bennem, minél inkább egy vagyok Vele, annál jobban szeretem minden nővéremet… A jó Isten segítsége nélkül jót tenni épp oly lehetetlen, mint felragyogtatni a Napot az éjszakában.” Teréz fokozatosan ébredt rá, hogy a tökéletes szeretet „a mások hibáinak elviselésében áll, abban, hogy egy cseppet sem csodálkozunk gyöngéiken, hogy épülünk a legcsekélyebb erényen, melyet szemünk láttára gyakorolnak.” A szeretetnek pedig a mindennapokban megmutatkozó, mások személyiségét pozitívan formáló, látható jelei kellenek, hogy legyenek, „nem maradhat a szív mélyén elzárva”. Teréz azért fohászkodik Jézushoz, hogy „vonzzon oda szeretetének lángjai közé, hogy olyan szorosan egy legyek Vele, hogy Ő éljen és cselekedjen bennem”.

 

Teréz egyik legfőbb tulajdonsága az alázat volt, vallotta, hogy más szentekkel ellentétben ő nem képes különleges dolgok véghezvitelére. „Nagyon kicsi lélek vagyok, aki csak nagyon kicsi dolgokat tud felajánlani a Jó Istennek.” Noha ő maga is rengeteget szenvedett, fokozottan figyelt oda mások fájdalmaira: „Szeretettel ápoljuk a betegeket; ezt a munkát ne úgy végezzük, mint a többit, hanem akkora gonddal, gyöngédséggel, mintha magának Istennek tenném ezt a szolgálatot… A beteg körül vidámnak kell lenni. Nem kell siránkozni, így azok tesznek, akiknek nincs reményük.”

 

Ahhoz pedig, hogy felvidítsunk egy szomorú lelket, nem szükségesek látványos gesztusok, „Gyakran elég egy szó, egy szerető mosoly…” Teréz arra törekedett, hogy mindenkivel szeretetreméltó legyen, ezzel is örömet szerezve Jézusnak: „A szeretet sürget engem, mivel Téged látlak nővéreim lelkében, a szeretet, íme, az egyetlen csillagom. Szeretetből élek!”

 

Teréz minden feltétel nélkül, tökéletesen ráhagyatkozott Jézusra, s Szent Pál szellemében – „élek én, de már nem én, hanem Krisztus él bennem” (Gal 2,20) – vallotta: „Már jó ideje nem vagyok a magamé, teljesen ki vagyok szolgáltatva Jézusnak, Ő tehát szabadon teheti velem azt, ami csak neki tetszik.”

Teréz merész bizalommal érezte, hogy nagy szent lesz, de természetesen ezt sem a maga érdemének tulajdonította, hanem a krisztusi kegyelemnek: „… nem saját érdemeimben bízom, hiszen olyan egyáltalán nincs nekem, hanem Abban remélek, aki beéri majd gyenge erőlködésemmel, egészen Magához emel s végtelen érdemeivel elborítva, Szentté fog tenni engem.”

 

Teréz célja volt, hogy az Úr akaratát teljesítse, hogy „feláldozzam magam Érte oly módon, ahogy az neki tetszik… Én Istenem, a te szeretetedért elfogadok mindent; ha te úgy akarod, szívesen szenvedek, míg csak meg nem halok.” Kicsi ecsetnek tartotta magát, „amelyet Jézus választott ki azért, hogy belefesse a képét azokba a lelkekbe”, amelyeket rábízott. Teréz úgy érezte, megtalálta helyét az Egyházban, „és ezt a helyet Te adtad nekem, Istenem. Az én Édesanyámnak, az Egyháznak a szívében én leszek a Szeretet. Így minden leszek, így meg fog valósulni az álmom!”

 

Lisieux-i Kis Szent Teréz bizonyos volt abban, hogy földi halálát követően a mennyekben kezdődik el örök életre szóló küldetése: „hogy megszerettessem a Jó Istent úgy, ahogy én szerettem, hogy az én kis utam a lelkeknek adjam! Ha a Jó Isten meghallgatja kívánságaim, mennyországom a földön fog eltelni a világ végéig. Igen, mennyei boldogságom az lesz, hogy jót teszek a földön.”

 

Rózsaeső

Lisieux-i Szent Teréz jelentős és szeretetre méltó gyógyító szent. Sok igazolt gyógyítás következett be azok körében, akik hozzá imádkoztak, vagy elzarándokoltak a földi maradványaihoz.

Halálos ágyán azt mondta: " Miután meghalok, rózsaszirmok záporozzanak rám." E nevezetes kijelentése után hozták kapcsolatba a virágokkal és tartják a virágárusok, kertészek védőszentjének is.

legenda szerint, ha 30 napon át (más legenda szerint 9-24 nap) minden nap elmondod az alábbi imát, akkor egy rózsát fog küldeni neked: ezzel jelezve: meghallotta és teljesíti a kérésedet.

Rózsaeső imaharmincad

Kis Szent Teréz közbenjárást kérve, aki megígérte, hogy a mennyben azzal fog foglalkozni, hogy jót tegyen a földön.
Az imádság, amit harminc napon át mindenki egyénileg, vagy közösségben imádkozik:

† Az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében.

Atyánk, Istenünk, tudjuk, hogy Te magad mellé veszed azokat, akik ebben a világban, mint hűséges gyermekek szolgálnak Téged, ezért Kis Szent Teréz segítségét kérjük irántad való szeretete miatt. Benned való feltétel nélküli bizalma és gyermeki ráhagyatkozása azzal a reménnyel töltötte el, hogy „Te teljesíted akaratát az égben, hiszen ő mindig megtette a Te akaratodat a földön.” Az ő közbenjárására bízva magam, hittel és teljes ráhagyatkozással kérlek, hallgasd meg imám… (mondd el kérésed)

Mi Atyánk…

Uram, Jézus, Te az Istentől született Isten vagy , valóságos Isten a valóságos Istentől született, de nem teremtmény. Te az Isten Egyszülött Fia vagy, Uram és Megváltóm. Emlékezz, hogy Szent Teréz itt a földön szeretetből áldozta fel életét Érted és a lelkek üdvösségéért. Ő „azért akart az égbe menni, hogy jót tegyen a földön”. A Te szeretett jegyesed lett, aki szenvedélyesen kereste dicsőségedet, ezért kérjük őt. Az ő közbenjárásában bízva átadom magam Neked, alázattal és szeretettel kérlek, hallgasd meg imám… (mondd el kérésed)

Üdvözlégy Mária…
 
Szelíd, Vigasztaló Szentlélek, Te Urunk és éltetőnk vagy, Akit éppúgy imádunk és dicsőítünk, mint az Atyát és a Fiút. Te vagy minden szeretet forrása. Te halmoztad el Terézt ingyenes kegyelmeiddel és tökéletes készséget árasztottál ki szívében, hogy szentté válhasson. Most, amikor ő már átlépett az örökkévalóságba, hogy közbenjárjon értünk, hozzá fordulunk imáinkkal. Az ő közbenjárására kérlek, sugalmazd vágyaimat, irányítsd kéréseimet és taníts meg imádkozni szívem belső szobájában, ahol Te laksz.
 
Dicsőség az Atyának…
 
Gyermek Jézusról és a Szent Arcról nevezett Szent Teréz, aki Xavéri Szent Ferenccel együtt a missziók védőszentje vagy, tekints beléd vetett bizalmamra, fogadd kéréseimet és mutasd be őket a Szentháromságnak. Járj közben értem a Szűzanyánál, aki a megpróbáltatás idején, mint édesanya mosolygott rád. Hallgasd meg főleg azokat, akik többet fáradnak és szenvednek, mint én. Egyesíts engem testvéri egységben mindazokkal, akik hozzád imádkoznak. Taníts meg türelemre, kitartásra és szenvedéseim felajánlására.
 
Teljesítsd be vágyaimat, ha ez a Szentháromság akarata. Eszközöld ki számomra, hogy megerősödjem a mindennapi imádságban és segítséget kapjak halálom óráján is, hogy eljuthassak ebből a világból az Atya végtelen békéjébe és megismerhessem Isten gyermekeinek örökké tartó örömét. Ámen

 

És végezetül álljon itt imája, melyet szeretettel küldök Neked!

Hozzon a mai nap belső békét a számodra.

Bízz Istenben annyira, hogy tudd, pontosan ott vagy, ahol lenned kell.

Ne felejtsd el a végtelen lehetőségeket, amelyek a hitből erednek.

Használd az adottságokat, amelyeket kaptál, és add tovább a szeretetet, amely megadatott számodra.

Légy elégedett abban a tudatban, hogy Isten gyermeke vagy.

Legyen ez a tudat teljesen a tiéd, és adja meg lelkednek a dal, a tánc, a hála és a szeretet szabadságát.

Ez mindannyiunké.

Ámen!

FACEBOOK

A bejegyzés trackback címe:

https://lotuszlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr1616332166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása