Lótusz

Lótusz

Angelina Jolie és Brad Pitt 10 gyermeknevelési tanácsa

2015. június 20. - Lótusz_blogger

A sztárházaspár sok gyereket nevelnek és úgy tűnik, hogy minden családtag kiegyensúlyozott, egészséges és boldog. Angelina és Brad nem állítja, hogy jó szülők. De nagyon igyekeznek és megosztják velünk az ő "hitvallásukat" ezen a téren.

Angelina tanácsai

1. A tanárokat jól meg kell fizetni. Szégyellem magam, hogy az Egyesült Államok - az egyik leggazdagabb országok egyike a bolygón - mégis ilyen kevés pénzt fizet a tanároknak és nevelőknek, akik a következő generációt nevelik. És ez nagyon abszurd! Mi nem alkudozunk Braddel a magántanárainkkal, mert el sem tudjuk képzelni milyen nehéz a pedagógusok munkája.

2. Az otthonom ott van, ahol a gyerekeim vannak. Számomra nem okoz  problémát a költözködés. Az amerikaiak általában könnyen alkalmazkodnak. Ennek oka valószínűleg a gyökereinkben keresendő: én például apai ágon holland-német-cseh származású, anyai ágon irokéz indián vagyok.

3.  Gyermekvállalás - egy lehetőség. Nemcsak arra, lehetőség, hogy egy új világot, egy új univerzumot adjunk, hanem arra is, hogy megbocsássunk a szüleinknek. Lehet, hogy gyermekkorunkban azt éreztük, nem úgy szeretnek bennünket, ahogy kellene, de magukhoz képest igenis mindent megtettek, amit tudtak. Nekem sem volt felhőtlen a kapcsolatom az apámmal, de lehetőséget kaptam, hogy gyermekek miatt máshogy tekintsek a vele való kapcsolatomra is.

4. Az ideális apa - az, aki tudja, mit kell tennie kritikus helyzetekben. Olyan férfi, aki képes az önkontrollra. Aki rendelkezik diplomácia érzékkel. Egy férfi, aki tudja, hogyan kell kezelni a gyermekeit.

5. Sosem a gyerekek előtt vitatkozunk. Bradet szinte sosem lehet kihozni a Zen-állapotából. Higgadt és logikus. Én viszont impulzív vagyok és mindig mindent  az utolsó pillanatra hagyok. De együtt nevelünk gyermekeket! És a gyermeknevelési kérdésekben sosem mondunk egymásnak ellent. Azt hiszem, a legrosszabb egy gyermeknél, ha a szülei megkérdőjelezik egymás döntését.

 

Brad tanácsai

6. Mi megengedjük, hogy a gyerekünk maga válasszon szakmát. Gyerekként Travolta nagy rajongója voltam. De gyermekkoromban riporter is szerettem volna lenni. Amikor meghallottam a "Saturday night fever"-t, azonnal olyan öltönyt szerettem volna, mint Travoltáé. Aztán a fotózás kezdett érdekelni. Mindent lencsevégre kaptam. Amikor ez a szerelem elmúlt, jött az építészet kedvelése. Éppen ezért hogyan mondhatnám én meg a gyermekeimnek, milyen szakmát válasszanak?

7. Hitünket, vallásunkat nem erőltetjük rá a gyerekeinkre. Nálunk, Angievel a gyermekek különböző nemzetiségűek és vallásúak. Mi nem írunk elő nekik semmiféle vallást. Én például baptistaként nőttem fel, bár én soha nem éreztem vágyat, hogy imádkozzak. A szüleim buzgó, mélyen vallásos emberek. Springfieldben, ahol felnőttem, azt tanultam, hogy tartsuk tiszteletben azokat, akik hit által élnek. De hogy őszinte legyek, én nem a prédikáció, hanem a csinos lányok iránt érdeklődtem, akiket a templomkertben láttam. Ez nagy hiba volt! Mert a lelkész észrevette érdeklődésemet, és velem olvastatta fel a záróimát az egész gyülekezet előtt. Akkoriban hihetetlenül félénk voltam!

8. Mi értékeljük a családot. Régen a karrierem volt fontos, de ma már apa vagyok. Most a prioritás a gyermekeké, akik minden energiámat lekötik. Látod a sötét karikák a szemem alatt? A lányok, akik a rólam készült plakátokat nézik, el se hinnék, hogy reggel sötét karikákkal ébredek. Az apaság letörte az egómat. Régebben, amikor elindultam otthonról, azt kérdeztem magamtól: "Mik a terveim mára?" Ma viszont így lépek ki az ajtón: "Mikor is végzek ma? Mikor leszek újra itthon?" Ugye látod a különbséget!

9. Nem teszünk különbséget a gyermekeink között. Néhányat mi nemzettünk, van köztük, akiket örökbe fogadtunk: nem kell érezniük a különbséget. El kell, hogy fogadjuk egymást és reményt kell adnunk az árva gyermekeknek. - Azt hiszem, hogy ez a mi küldetésünk!

10. Kellenek a szülői ambíciók. A gyermekek rengeteget adnak: nyugalmat, életörömöt, vágyat a (személyiség)fejlődésre. Szeretem kivinni őket a természetbe, hogy ott csússzanak-másszanak, feltalálják magukat, új játékokat játszanak. Hidd el nekem, ez komoly erőfeszítést igényel. Az egyetlen dolog, amit a gyerekek ki nem állhatnak - ez a rutin! Mint minden szülőnek, nekem is ambícióim, terveim vannak velük. Remélem, hogy megtalálják a helyüket az életben, és a nevem nem lesz akadály a számukra. Tudom, hogy sokszor aki nagy vagyont örökölt, nagy kockázatot is örökölt. Igen, én a gyermekeimnek a legjobbat szeretném a világon.

Ha érdekesnek találtad a cikket, oszd meg mással is.

Kövess a FACEBOOK-on is!

marieclaire.ru

A bejegyzés trackback címe:

https://lotuszlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr7416332200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása