Lótusz

Lótusz

Padlizsánkrém csak 3 hozzávalóból

2015. július 12. - Lótusz_blogger

Itt a nyár, a rengeteg zöldség és gyümölcs arra vár, hogy leszakítsuk és elfogyasszuk. Kell, hogy sokat fogyasszunk belőlük, hogy beépüljön a szervezetünkbe az antioxidánstartalmuk és télen az immunrendszerünk ne legyen gondban.

De elég válogatós vagyok (vagy csak nem elé kreatív e téren), ezért mindig újabb és újabb felhasználásuk után kutatok. A padlizsán az egyik kedvencem: sokoldalú, finom és egészséges. A szívre, az agyra és a cukorbetegségre is jótékonyan hat. Ezt a receptet az egyik kolléganőmtől kaptam. Már két-három éve rendszeresen elkészítem nyaranként.

Padlizsánkrém

Hozzávalók: padlizsán, olivaolaj, vöröshagyma (ízesítéshez só, bors)

Tegnap a piacon két eléggé nagy példányt vásároltam, a kettő együtt egy kiló volt. Ma miközben tettem-vettem, fogtam a két padlizsánt, alufóliába jól becsomagoltam, ráhelyeztem egy sütőlapra, majd egy órára betettem a sütőbe. Mivel közben el kellett mennem, a sütőben hagytam (a gáz persze már elvolt zárva). Néhány óra múlva értem haza, addigra tojásgyümölcseim tök jó puhák voltak és levet is engedett.

2

Kiszedtem a sütőből, lehúztam a héját, majd (elvileg műanyag vagy fa kanállal kell pici darabokra nyomkodni) kézzel elkezdtem össze-vissza nyomkodni, tök jól szétesett. Majd egy közepes fej hagymát (nagyon!) apróra vágtam, hozzátettem a padlizsánhoz, majd egy kanál olíva olajat öntöttem hozzá. Ízlés szerint sóval, borssal tuningolhatjuk (én csak egy-két csipet himalája sót tettem hozzá).

4

Természetesen le kellett meózni, így már  kóstolás során a negyede a hasamban landolt. A puha friss kenyérrel, vagy pirítóssal tökéletes.

1

A masszánkat össze is turmixolhatjuk, így még egységesebb állagot kapunk. Lehűtve mennyei!

Ha olajat öntesz rá és felforrósított üvegbe teszed el, akkor elvileg eláll télre is. Én ezt még nem próbáltam... Sosem sikerült annyit csinálni, hogy maradjon belőle :)

Próbáld ki te is!

Jó étvágyat kívánok!:)

Ha fincsinek találod, oszd meg másokkal is!

Kövess a FACEBOOK-on is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lotuszlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr916332240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása