Lótusz

Lótusz

Ünnepi gombás palacsintatorta

2016. április 06. - Lótusz_blogger

A múlt héten volt a szülinapom, és anyukám megkérdezte: "Mit szeretnél szülinapodra?" Én azonnal rávágtam, hogy gombás palacsintát! Mondjuk ő inkább ajándékra gondolt... De, mivel nekem ez a kedvenc ételem és elég ritkán szoktunk csinálni, ezért jutott eszembe. Azért is szeretem, mert ez általában kooperáció szokott lenni: a nagyim megcsinálja a palacsintát, anyukám pedig a gomba-részét és az "összeállítást" készíti el.

3

A lényeg: készíts 10-15 darab palacsintát (egy pötty sót is tehetsz bele).

Készítsd el a tölteléket: gombából készíts pörköltet (szokásos módon: ebben az adagban egy kiló gomba volt, de majdnem, hogy túl sok volt. (Ez a szelet annyira tömény volt, hogy alig bírtam vele.) Hagymán dinszteld meg a gombát, majd sózd, borsozd, ha szereted, köménymagot is tehetsz bele, illetve ízlés szerint még fűszerezd.

Ha kész a pörkölt, akkor turmixgéppel pépesítsd.

Összeállítás: olajozd meg a jénai alját, majd helyezd bele az első palacsintát. A krémet kend el rajta, majd jöhet a következő palacsinta-töltelék, megint palacsinta, majd megint töltelék... Ha elfogyott a palacsinta akkor a tetejére tegyél még egy adag gombát, locsold meg ízlés szerint tejföllel, reszelt sajtot is tehetsz rá, majd told be a sütőbe és 20-25 perc alatt süsd készre.

4

A húgom utálja a gombát, de ezután az étel után ő is megnyalja mind a tíz ujját!

Egyébként életemben először gombát ebben a formában ettem, kb 10 éves koromban. Akkor készítette először anyukám, és azt adta be nekünk, hogy húsos palacsinta! Hát mi "bekajáltuk"! ;-)

1

Ha van kedved, próbáld ki, tényleg nagyon finom. Én azért szeretem, mert a turmixolás miatt, vagy a sütés miatt teljesen más íze van, egyáltalán nem a gomba jut róla eszembe. Nagyon fincsi!

2

Jó étvágyat hozzá!

Áldás! Lótusz

Recepteket még ITT találsz. Ha van kedved, oszd meg a cikket és kövess a FACEBOOK-on is!

fotók: saját

A bejegyzés trackback címe:

https://lotuszlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr9516332782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása