Lótusz

Lótusz

Mit ne mondjunk a bárosnak? –Kisokos kezdőknek, a pultnál való viselkedés 7 aranyszabálya

2014. május 17. - Lótusz_blogger

Mindannyian szeretünk olykor lazítani a barátokkal és beülni egy bárba egy-két pohár italra. Sokszor azonban elfelejtjük, hogy az iszogatásnak is van egyfajta etikettje. Segítünk elkerülni a leggyakoribb illetlenségeket. 
  1. Két korsó! Egy ilyen „bájos” kérés alapján egy jó pultos természetesen két korsó sört tesz le a kedves vendég elé, holott nem érhetné szó a ház elejét, ha két üres korsót kapna a delikvens, hiszen tulajdonképpen azt kérte. Igyekezzük tehát kérésünket minél egyértelműbben megfogalmazni és a kérem és köszönöm varázsszavakat használva kommunikálni, a siker érdekében. 2. Egy vodka-narancs lesz! Nem, lesz, hanem kérek, mert a vodka narancs csak akkor „lesz”, ha bárosunk elkészíti, márpedig, ahhoz meg is kell kérnünk. Alapvető udvariassági szabály, hogyha valamit szeretnénk, ahhoz előbb kérnünk kell, ez bárban is érvényes. 3. Miért nem mosolyogsz? Elvárható a bárostól, hogy amikor megkérdezi, mit parancsolsz, amikor odaadja az italodat, amikor odaadod a pénz, rád mosolyog, de nem várható el tőle, hogy konstans vendéglátós vigyorral állja végig az egész estét. Ha kedves a kiszolgálás, de esetleg hajnal 2-3 körül már nincs ott az a mosoly a helyén, igyekezzünk elnézni, hiszen a pultos nem egy robot. 4. Halló!...Halló! Ez a szó általában a pult csapkodásával együtt érvényesül igazán, amivel egyes emberek ezzel a technikával próbálják a sorra kerülést megsürgetni. Rossz döntés, hiszen, ha látjuk, hogy a pultos épp másvalakit szolgál ki, nem fogja eldobni a másik rendelést a csapkodásra. Sőt, csak a sorra kerülési esélyeinket csökkentjük a nullára, hiszen bizonyos, hogy minket fognak kiszolgálni utoljára. Türelem, rózsát – jelen esetben italt terem.  5. De drága vagy! illetve A Jóisten fizesse meg! Hangzik el számtalanszor ez a mondat, amikor a vevő viccesen sokallni kezdi az árat, lehet, hogy jópofának tűnik, de higgyük el, ezredszerre semmi ilyesmi nem jó poén. Tájékozódjunk az árakról mielőtt rendelünk, miután kikértünk valamit nem illik vonakodni a fizetésnél, hiszen gondoljunk csak bele, hogy hasonló helyzetben egy étteremben sem csinálnánk ilyet. 6. Másvalamit kérsz még? Igen, a telefonszámodat! Mi nők kevésbé valószínű, hogy így kérjük el a pultosfiú telefonszámát, ám ez sem ritka! Próbáljunk meg nem úgy tekinteni a bárosra, mintha azért mosolyogna ránk, vagy szolgálna ki kedvesen, mert magányos. Ne próbáljuk meg felcsípni az este során felhalmozódott esetleges elutasításokon elkeseredve a bárost, azon ötlettől vezérelve, hogy ő legalább nem menekül el. 7. Itt én vagyok a vendég, te csak itt kiszolgálsz! Súlyos tévedést azt gondolnunk, hogy azért, mert valaki a szolgáltató szektorban mozog, bármilyen szinten is alattunk állna. Ha kedvesen, udvariasan szolgál ki, az nem azt jelenti, hogy bármilyen stílusban beszélhetünk vele. A pultos vagy egy pincér nem szolga. Képzeljük el a fordított esetet, ha ő lenne a mi ügyfelünk a saját munkahelyünkön. Itt is, mint bármelyik más munkahelyen jár az alapvető emberi tisztelet megadása. A fenti szabályok csak a leggyakoribb elrettentő példák. Ám, ha udvariasak vagyunk, az nekünk kifizetődő, hiszen a kedves szavaknak is meg lesz az eredménye. A báros a kedves vendégeket előnyben részesíti, hamarabb sorra kerülnek és még a mosoly is a helyén lesz. Forrás: http://www.infoszentendre.hu/

A bejegyzés trackback címe:

https://lotuszlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr5916331494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása