Lótusz

Lótusz

Házi sportszelet karácsonyi köntösben

2014. december 09. - Lótusz_blogger

Ez a lehető legegyszerűbb, de rendkívül finom édesség.

Kb. egy hónappal ezelőtt bedobtam a kollégáimnak, hogy hogy húzzuk ki egymást Mikulásra. Azt hittem, hogy az ötletem heves ellenállásba fog ütközni, de nem. Mindenki örült! Már csak azt kellett kitalálni, milyen feltételekben (érték stb) egyeznünk meg. Ekkor én bedobtam, hogy legyen valami kreatív, DIY cucc. Erre mindenki helyeselt. Viszont, mivel pasik is vannak a csapatban, ők  se a gyöngyfűzésre, se a horgolásra, se a ragasztgatásra nem reagáltak pozitívan. Egyikük felvetette, mi lenne, ha sütnénk valamit egymásnak! Hm. Ha már egy férfiember (aki nem mellesleg szuperül főz, a sütijei pedig isteniek: pl. a New York-i sajttortája, vagy a töltött lángosa ) megbirkózik a feladattal, mi, nők, csak nem vallunk szégyent. :)

Szóval így történt a megállapodás.

Az ajándékozás a mai napon megtörtént és jobbnál jobb megoldások születtek. Az enyém annyira nem volt eredeti, de a csavar annyi volt, hogy ezt a házi sportszeletet nem csak simán szeletekre vágtam! Előbányásztam a karácsonyi sütiszaggatóimat és kiválasztottam a csizmaformájút.

Szóval csizmaalakú sportszeleteket gyártottam. :)

Az elkészítése az ugyanaz volt, mint a hagyományos házi sportszeletnek.

Hozzávalók

50 dkg darált keksz (1 zacskó)

3-4 evőkanál jó minőségű kakaó

25 dkg margarin (olvasztva)

2 dl langyos tej

25 dkg cukor (én csak 6-7 evőkanállal tettem bele)

rum aroma - egy kis üveg

csipet fahéj

2 evőkanál olaj

10 dkg étcsokoládé

1

Elkészítés

A hozzávalókat az olaj és az étcsokoládé kivételével összegyúrjuk, majd egy közepes méretű tepsibe simítjuk. Hűtőbe tesszük 2-3 órára, hogy keményre dermedjen.

Ezután a sütikiszúróval készítettem el a formákat: a legtöbb a csizma volt, mert ez volt a cél, de kipróbáltam szívvel, fenyőfával és holddal is.

3

4

Az olajat és a tortabevonót mikróban megolvasztjuk, majd a téglalap (csizma, szív, karácsonyfa...)  alakúra vágott szeletekre kenjük. Ismét hűtőben dermesztjük, ha közben el nem fogy. Másnap fogyasztható.

2

5

Az elkészült csiziket egy szép mikulás-zacskóba tettem, nagyon ízléses lett!

Bár most nem volt kedvem pepecselni, de a szívvel és karácsonyfával a későbbiekben még van tervem:

Azokat nem étcsokival vonnám be, hanem pl. a fenyőfát sima fehér csokival, a szívet pedig fehér csokival vonnám be, amelybe ételfestéket tennék (aromát, az is színez).

A szívet, karácsonyfát még akár karácsonyi ajándéknak is adhatjuk!

Még több karácsony ITT.

Még több recept: ITT.

Kövess a FACEBOOK-on is!

A bejegyzés trackback címe:

https://lotuszlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr316331814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása