Lótusz

Lótusz

Ezeket a házi tisztítószereket sose vegyítsd!

2015. szeptember 28. - Lótusz_blogger

A kémia sosem volt az erősségem. Bár a képleteket tök jól meg bírtam jegyezni (mert vizuális típus vagyok), de pl. egyszer valami óralátogatók jöttek kémiára én meg majdnem leégettem a kezem a kénsavval. (Én az esetek többségében tanultam és tudtam, az anyagot, a tanár is ebben bízott. Hát aznap mindketten tévedtünk. :) )

Egy másik dolog, amire a kémia órákról emlékszem, az Margaréta nővér volt. Egyszer, "tél volt, hó esett, és jöttek az ünnepek és valahogy az órán sósavból klórgázt fejlesztett. De a végén már annyira jött a gáz, hogy ki kellett mennünk az udvarra. Szóval tényleg nem játék!

Házi praktikákat rengeteget ajánl az internet. De, aki hozzám hasonlóan kémiai antitálentum, még akár meg is mérgezheti saját magát. Íme azok a házi szereket, melyeket TILOS KEVERNI!

háziasszony

 Két különböző tisztítószer

Minél erősebb, annál hatékonyabb? Ha te is így gondolod, legyél óvatos! A különféle tisztítószerek különböző vegyi anyagokat tartalmaznak. De lehet, hogy az egyik hatékonyságát olyan maró anyag erősíti, ami a másik tisztítószerhez adott kémiai anyaggal akár még robbanást is okozhat, de legalábbis gáz képződhet. Vagy ha véletlen a kezedre kerül (ahogy nekem majdnem a kénsav 7. osztályban), akár súlyos égési sérülést is okozhat. Figyeld a címkéket!

 

Fehérítő+alkohol

Nem, most nem az jön, hogy X pohár bor után ne moss fehér ruhát! :) Nem. De sose keverd (a fehérítőt alkohollal)!

Ecet+hipó

A kettő együttes keveréke egy rendkívül veszélyes képlet, amely mérgező klórgázt bocsát ki. Na azt hiszem, hasonlóval kísérletezett nálunk Margaréta nővér. :) Nem kellett volna!!!!

Ecet+szódabikarbóna

Mi lehet gyanús a szódabikarbónában? És az ecetben? Hát mindkettőt meg is ehetjük.... De ne egyszerre együk! Sőt, ne is keverjük össze, mert még akár fel is robbanhat!

Nézd meg a videót:

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=YqEK5ECcsDo[/embed]

Csak óvatosan a kavarással! ;-)

Nézd meg mit tudsz sóval tisztítani az otthonodban: ITT.

Lótusz (Facebook)

A bejegyzés trackback címe:

https://lotuszlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr1016332360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éva Gáliné Erdélyi 2015.09.29. 17:06:17

Ez komoly, mert a lefolyóba szódabikarbónát kell szórni, aztán ecetet ráönteni. Frankón pezseg, de nem robban. És remélhetőleg mérges gáz sem keletkezik, mert akkor nem írnék ;)

Éva Cselőtei 2015.09.29. 18:00:21

Az ecet szódabikarbóna igenis keverhető.Nekem legalábbis bevált.

Lótusz 2015.09.29. 19:34:59

Lezárni nem szabad. A videó szerint.
süti beállítások módosítása