Lótusz

Lótusz

Így dobhatod el a szemüveged!

2016. május 28. - Lótusz_blogger

Vigyázzunk szemünkre! Naponta tornáztassuk!

Szemünk világa nagyon nagy érték! Ezt valószínűleg már csak akkor vesszük észre, amikor késő: romlik a látásunk, vagy épp elveszítjük. A szemünkkel fogjuk fel a világból érkező ingerek legnagyobb részét. Bár, ha valaki elveszti a látását, helyette a többi érzékszerve sokkal erősebben tud figyelni  a környezetre, azért az nem ugyanaz. :(

Én is, mivel rengeteget ülök a gép előtt, gyakran tapasztalom, hogy a szemem elfárad, a látásom gyengül. Van egy kínai szemtorna, amit, ha épp eszembe jut, elvégzem. De amikor annyira bele vagyok merülve a feladataimba, sajnos nem mindig jut eszembe.

Volt egy év az életemben, amikor azzal kísérleteztem, hogy szemüveg és kontaktlencse nélkül mászkáltam, pedig a szemem akkor olyan -3,5 körüli volt. Csak árnyékokat láttam és szentül meg voltam győződve arról, hogy ha nem használom a szemüvegem, akkor majd magától megjavul a látásom. Hát ez sajnos nem így történt. De akkor még nem ismertem az alábbi szemtornát, amit be szeretnék mutatni.

Érdemes betenni a kedvencek közé a képet/posztot, hogy amikor eszedbe jut, akkor gyorsan megtornáztasd a szemed. A monitorral az a baj, hogy az ember(lánya) folyamatosan egy pontra mered, akár órákon keresztül. Az izmaink ellustulnak, a látásunk csökkenhet. Ha viszont néha-néha megmozgatjuk, akkor az izmok újra "fittek" lesznek, és a látásunk javulhat.

 

Néhány jótanács

  • Legalább óránként 2-3 percre csukjuk be a szemünket. Akár a két kezünket is a szemünk elég tehetjük, így (én azt tapasztaltam, hogy) a szemeim még relaxáltabbak lettek.
  • Naponta sétáljunk és séta közben ne közeli pontot nézzünk, hanem tekintsünk a távolba! (Egyszer olvastam egy könyvben. hogy a szemünk "állása" hatással van a hangulatunkra: ha 45 fokban felfelé nézünk, akkor sokkal optimistábbá és vidámabbá válunk. Néha én is észreveszem magamon, hogy csak baktatok, lefelé nézek, és már az összes utcakövet ismerem, ami a megállóig van! Amikor észreveszem magam, azonnal elkezdek felfelé nézni. És lás csodát: a kedvem is azonnal javul, és mosolyra áll a szám, vidámabb leszek. Na és persze észreveszem, ha valaki rámmosolyog. :) )
  • Tápláljuk a szemünket naponta - belsőleg is: fogyasszunk gyakran sárgarépát és más A-vitamint tartalmazó zöldséget-gyümölcsöt!
  • Szemünket langyos vízzel mossuk. (Az én tippem. Reggelenként, amikor nagyon korán kell kelni, úgy érzem, hogy "ki se látok a lyukon", akkor bevetek egy "smintippet". Vásároltam egy olyan maszkot, amit, ha meleg vízbe teszek, akkor melegítheti az arcom - pl, megfázáskor tök jó; de én a hűtőben tartom, és mikor reggel fáradt a szemem, akkor a hideg maszkot pár percre felhelyezem a szememre. Nagyon szuper érzés!
  • Lefekvés előtt kapcsoljuk ki a monitort legalább két órával.
  • Naponta ( akár többször is) végezzük az alábbi ábra szerint a szemünk izmait átmozgató tornát:

szemtorna

Vagyis: először nézzük fel-le, majd jobbra-balra, majd átlósan, stb, a szemünkkel a nyilakat követve. Ezután pedig a kezünk mozgását kövessük. Menjünk végig mind a 16 gyakorlaton!

  • Naponta masszírozzuk meg a szemünket az alábbi pontokat nyomkodva:

szemmaszir

A kínai szemtornáról ITT , a szemmasszázsról ITT olvashatsz még!

A szemünk írisze egész testünk állapotáról képet adhat. Erről az érdekes megfigyelésről, az íriszdiagnosztikáról ITT olvashatsz.

Vigyázz a szemedre, látásodra!

képek, forrás: innen

A bejegyzés trackback címe:

https://lotuszlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr7416332886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása