Lótusz

Lótusz

Luca-napi búza süninek álcázva

2016. december 12. - Lótusz_blogger

Luca-napján ezt készítsd el a gyerekekkel!

Minden évben december 13-án ültetni szoktam Luca-búzát.

A hagyomány szerint, a Luca napján csíráztatás céljából edénybe tett búza fejlődéséből következtetni lehet az eljövendő esztendő búzatermésére és a család, valamint a jószágállomány egészségére. Karácsonyi búzának is nevezik. Naponta vagy szükség szerint megöntözik, gondozzák.

Én eddig egy lapos tányérba, cserépből készült virágalátétbe tettem. Kb. egy marék búzát szoktam venni hozzá (állateledel-boltban kapható, vagy bioboltban), alulra vattát helyezek és rá a búzát. Majd bevizezem és ügyelek arra, hogy mindig nedves legyen. Idén azonban egy szuper ötletre találtam rá. A Luca-búzát süninek álcáztam!

Luca-búza süninek álcázva

A Luca-búza süniként egy kicsit más "technológiát" igényel. De ha kész, utána semmi pluszfeladatunk nincs, csak életben kell tartanunk.

Hozzávalók:

egy használaton kívüli nylon harisnya

egy marék fűrészpor

egy marék búza

filctoll

suni-5.jpg Itt még nincs locsolva (Fotó: Major Dominik)


A harisnyából a fejétől indulva kb 10 centis darabot levágunk. Ez lesz a süni "bőre". A testébe pedig beletöltjük a fűrészport (alulra), a Luca-búzát pedig felülre. Ha megtöltöttük, szorosan kössük le. Ezután már csak annyi feladatunk van, hogy megrajzoljuk a pofiját. Helyezzük egy tálba, amelyben majd locsolni fogjuk. Amint a magok kipattannak, és erősödnek, áttörnek a harisnya lyukain és végül süniformát vesznek fel.

suni-1.jpg Néhány napos locsolás után (Fotó: Major Dominik)


A képen sajnos nem túl jól látszik, de már kezdenek a búzaszárak kibújni a harisnya lyukain keresztül.

suni-4.jpg Fotó: Major Dominik


Még nem jutottunk el odáig, de elvileg így (vagy még cukibbnak) kell majd kinéznie karácsonykor a süninek:

süni-pin.jpg http://szobanovenyekgondozasa.network.hu


A neten láttam, hogy árulnak is ilyen süniket (1500 Ft körüli áron!). Szerintem sokkal nagyobb élmény, ha saját magunk készítjük el! Te mit gondolsz? :)

Az utolsó kép kivételével a képeket a keresztfiam készítette.

A bejegyzés trackback címe:

https://lotuszlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr3016333316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása