Lótusz

Lótusz

Antibakteriális légfrissítő házilag

2017. október 08. - Lótusz_blogger

Fillérekből hatékony baciölőt készíthetsz! KÜLSŐLEG!

Bejöttek a hidegek, egyre többen köhécselnek, fáj a torkuk. A vírusok, baktériumok számára ideális ez az időjárás, nekünk viszont nem túl kellemes.

Engem is sikerült leteríteniük. Két napja az ágyat nyomtam, amikor elegem lett az egészből. Ekkor úgy döntöttem, hogy felturbózom magam illóolajokkal! Ezért elvánszorogtam a drogériába, és bevásároltam: vettem eukaliptusz, citrom és fahéjolajat. Nem a legdrágábbakat vettem, de nem is az olcsót. Az olcsó az olyan, mint az ételekben az „ízű”. Sok köze nincsen az eredetihez. Mindenképpen 100%-osat vegyünk!

Szóval hazabattyogtam az illóolajokkal, amelyeket elvileg csak párologtatni akartam. De kos-létemre mindent azonnal akarok. Ezért gondoltam felpörgetem a dolgot. Egy kiszuperált flakonba vizet engedtem, és a fahéj, a citrom, és az eukaliptusz olajból csöppentettem bele.

Antibakteriális légfrissítő spray - KÜLSŐLEG!

Spriccelős flakon

Kb. egy deci víz (desztillált víz a legjobb)

tetszés szerinti illóolajokból 10-10 csepp.

Jól összerázzuk és már kész is! Amellett, hogy tök jó az illata, még hatékonyan pusztítja is a baktériumokat. A folyadékot, ha nem fogy el, akkor is cseréljük két-három naponta!

Miért ezeket az olajokat választottam?

A fahéjolaj kiváló stresszoldó, nyugtató, szíverősítő, vércukorszintet-szabályozó, antibakteriális hatású és gyulladáscsökkentő.

A citromolaj fertőtlenítő hatású, légúttisztító, csökkenti a feszültséget.

Az eukaliptusz-olaj csökkenti a köhögést, segíti a nyák felköhögését, gyulladáscsökkentő, baktériumölő. Csökkenti a stresszt is.

 

A fenti három illóolajon kívül megfázásra, légúti fertőzésekre, baktériumok ellen nagyon jó még a szegfűszegolaj, erdeifenyő, kakukkfű, borsmenta és a zsálya.

Nemcsak légfrissítőként használhatod ezeket az illóolajokat, hanem pl. a folyékony szappanba is rakhatunk belőle.

Házi köhögés elleni cukor ITT.

képek: pixabay

A bejegyzés trackback címe:

https://lotuszlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr7516333770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása