Lótusz

Lótusz

Lásd meg a jót azokban az emberekben, akiket nem kedvelsz!

2015. március 27. - Lótusz_blogger

Sajnos eléggé a bőrömön tapasztaltam az emberi rosszindulatot az utóbbi időben. Ahelyett, hogy a nekem kárt okozókban kerestem volna a hibát, saját lelkem kezdtem kapirgálni: miért is kaphattam ennyi "kedvességet". Mivel a dolgok mélyére ástam, és nem volt ott semmi ok arra, hogy átgázoljanak rajtam (csak annyi, hogy nem én gázoltam át rajtuk hamarabb), ezért stratégiát váltottam. Először is lelkileg visszaépítettem magam (imával, rezgést növelő zenével, pihenéssel), majd elhatároztam, hogy igyekszem megbocsájtani és a saját érdekemben túllépni ezen a dolgon.

Nem könnyű! De íme néhány tipp, hogy neked is sikerüljön kedvelni azokat, akik ellenszenvesek, vagy akik utálatosak veled.

Mivel hiszek a vonzás törvényében és a megbocsátás erejében, mindenképpen változtatnom kellett. Az alábbi három pont segíthet neked is.

1. Ismerjük meg, hogy milyen nehézségekkel küzd

Mindenkinek megvan a maga baja... Akik szenyán viselkednek lehet, hogy nehezebb súlyokat cipelnek. Ezért ha megtudjuk, hogy mi nyomja a szívüket, akár szerelmi bonyodalmak, akár haláleset, akár betegség stb. akkor empátia lévén közelebb kerülhetünk hozzá. Főleg, ha mi is hasonló cipőben járunk. Az együttérzés oldja a feszültséget.

2. Keressünk egy pozitív hasonlóságot!

Első pillanatban az mondod, hogy Isten ments, bennem és abban a másik emberben az égadta világon semmi közös nincsen! Pedig de! Például ő is rajong az állatokért, érdekli az irodalom, vagy tisztaságmániás. Teljesen mindegy milyen tulajdonságról van, a lényeg, hogy pozitív érzést váltson ki belőled.

 

3. Lássunk meg benne minél több jót!

Bár kezdetben erőltetettnek tűnik, lássunk meg benne minél több jót: akár külsőről van szó, akár belső tulajdonságról van szó. És adjunk is hangot ennek néhány kedves bókkal. A lényeg, hogy őszinte legyen: pl. ha tetszik az új fülbevalója, dicsérd meg. Vagy a cipője, vagy a kabátja... akármi. Máris elindulhat egy pozitív kommunikáció kettőtök között.

És ne hidd, hogy egy jó bókkal a másik ember napját dobod fel! A sajátodat, mert az őszinte és pozitív mondatok feléd is a pozitív mondatokat irányítják. Tehát, mégha először nehezedre is esik, tedd meg magadért!

Szép napot!

Kövess a FACEBOOK-on is!

A bejegyzés trackback címe:

https://lotuszlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr516332000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása