Lótusz

Itt dobog a Föld szíve: Dobogókő

2017. június 06. - Lótusz_blogger

A Föld szívcsakrájánál jártam.

Ahogyan az embernek, úgy a Földnek is vannak csakrái. A csakra szanszkrit eredetű szó, amely "kerék"-et jelent, az emberi szervezet energiaközpontjai. Mindannyiunknak 7 fő csakrája és több mellékcsakrája van. A 7 főcsakra:

Múládhára„gyökércskra”, amely gerinc tövénél található és a biztonság, a stabilitás, pihenés és cselekvés egyensúlyát tartja.

Szvádisthána – vagy „szexcsakra” a nemi szerveknél található; a szexualitás, szenvedély, férfi-női kapcsolat, önmagunk elfogadásával van kapcsolatban.

Manipura – vagy „Napfonat”, a köldöknél található. A személyes képességeink, egyéni akaratunk központja.

Anáhata „szívcsakra” a szív tájékán van. A szeretet megélése, annak megnyilvánulása és az összetartozás érzése - a feladata.

Visuddha, – vagy „torokcsakra” a toroknál található. Kommunikáció, önkifejezés, őszinteség.

Ádnya –  „harmadik szem” a szemöldökök közötti területen található. Ez itt a lélek helye, a hatodik érzék, a meditáció, a a felelősségvállalás csakrája.

Koronacsakra - a tiszta tudatállapot helye. A magasabb szellemi energia csakrája.

A csakrákról olvass tovább ITT.

A szívcsakráról

A szívcsakra a mellkas alsó részén található, szívtájékon. A hozzá tartozó testrészek: szív, tüdő, mellkas. Felelős a szív- és érrendszer energia ellátásáért. Színe a zöld, arany és rózsaszín. A szívcsakra a szeretet megélésben segít, erre ösztönöz bennünket. Az ásványkövek közül az aventurin, a rózsakvarc, és a smaragd segíti harmonizálást. Segít a szeretet, hűség, önbizalom, odaadás, együttérzés, önfeláldozás, szolgálat érzések átélésében, megértésében. Szanszkrti neve, az "anatha" jelentése: örökké megújuló. Harmonikus működése akkor lehet, ha együttérzőek vagyunk, a feltétel nélküli szeretet érzését, a gondoskodást, a harmóniára törekvést és az önzetlenséget, odaadást igyekszünk átélni. Amikor túlműködik, akkor birtoklóak vagyunk, feltételeket szabunk, túldramatizálunk. A sárga és kék nyugtat, harmonizál ilyen esetben. Ha alulműködik, félünk a visszautasítástól, önsajnálatba menekülünk, zárkózottak, függők lehetünk. Alulműködésnél a rózsaszín, a rózsakvarc segíthet, vagy olyan kép, amelyen rózsaszín felhőket látunk, vagy a természet zöldjét.

Hogyan segítheted a szívcsakra harmonizálását?

Feltétel nélküli szeretet embertársaink, a Föld, a körülöttünk élők felé (emberek, állatok, növények), és persze saját magunk felé.

Tégy jót magaddal és másokkal minden nap.

Hordj gyakran zöld ruhát, vagy aludj zöld színű ágyneműben.

Tegyél rózsakvarcot a párnád vagy az ágyad alá.

Bocsáss meg másoknak és önmagadnak, amitől megtisztul a szíved.

+1 Látogasd meg a Föld szívcsakráját!

Amiért ebbe a cikkbe belekezdtem, annak egy kirándulás adta az apropóját. Dobogókőn, a Föld szívcsakrájánál jártam.

Ahogyan az ember rendelkezik lelki-szellemi energiaközpontokkal, ugyanígy a Földnek is vannak csakrái. A különböző csakrapontok a világ különböző tájain találhatóak. A szívcsakra pedig éppen nálunk, Magyarországon, Dobogókőn. A Pilis hegységbe egyébként rengetegen járnak sportolni, feltöltődni, megújulni. Olyanok is, akiket a szívcsakra nem érdekel. Vannak viszont, akik éppen a hely varázslatossága, kisugárzása, gyógyító ereje miatt jönnek el ahányszor csak tudnak.

A nepáli Fehér Királyi Kolostor vezetője magyarországi tartózkodása idején így szólt a magyarokhoz:

"Önök, magyarok elképzelni sem tudják, milyen büszkék lehetnek nemzetükre, magyarságukra. Mi biztosan tudjuk, hogy a világ szellemi, lelki és spirituális megújhodása az Önök országából fog elindulni. A világ szívcsakrája az Önök országában, a Pilisben található. Ez a spirituális megújhodás már megindult Önöknél!"

Pio Atya is különleges helynek tartotta Magyarországot:

"Magyarország egy olyan kalitka, amelyből egyszer még egy gyönyörű madár fog kirepülni. Sok szenvedés vár még rájuk, de egész Európában, páratlan dicsőségben lesz részük. Irigylem a magyarokat, mert általuk nagy boldogság árad majd az emberiségre. Kevés nemzetnek van olyan nagyhatalmú őrangyala, mint a magyaroknak és bizony helyes lenne erősebben kérniük hathatós oltalmát országukra!"

Pió Atyáról, a 20. század egyik legismertebb szentjéről, segítőjéről ITT olvass tovább.

Dobogókő számos turistaútvonal kiindulópontja. Vannak rövidebb és könnyebb, de vannak nehezebb és tovább tartó túrák is.

• a Rám-szakadék;
  • a Thirring-szikla (Trurl körút)
  • Zsivány sziklák;
  • Ferenczy-szikla
  • Vadálló-kövek;
  • Prédikálószék;
  • Pilis-tető, mely a Pilis második legmagasabb pontja;
  • Szurdok - Pilisszentkereszten.

Az idő rövidsége, és a túraöltözet hiánya miatt, mi csak két kilátóhoz mentünk el, ahol lélegzetelállító látvány fogadott.

8.jpg Én már mindenhol szíveket láttam... :)

16.jpg Imádom ezt a szív alakú rétet

Szív alakú mezőt készített a felesége emlékére. ITT

17.jpg Turul-kapu

18.jpg Egy hely, ahol meg lehet pihenni...

Igazából itt nem is csak a látvány az, ami feltölti az embert. Én végtelen nyugalmat, szeretet éreztem (még jóval utána is, illetve azóta is, ha rágondolok), és azt, mintha a lelkem töltődne.

Hasonló témájú cikkek:

A Föld 7 csakrapontjáról ITT olvashatsz tovább.

Helyek, ahol feltöltődhetsz: ITT.

Csakrákról ITT olvashatsz tovább.

A képek felhasználása, csak a szerző engedélyével történhet!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.